6.2.2012

hiusten historia

Aattelin tehä postauksen mun hiusten elämänkaaresta, nyt kun mulla oli aikaa ettii tietokoneen arkistojen syövereistä vanhoja kuvia mun hiuksista.

Tää on siis mun luonnollinen väri. Tollanen tummanvaalea. Kuvassa oon seiskalla. Aikoja kun olin viel tollane pieni babyface:D
Eka vaalennus mitä mun hiuksiin on ikinä tehty, tapahtu Virossa. Ne laitto pään täyteen ohuen ohuita raitoja.

Näillä hiuksilla mä sit elelinki aika pitkään. Kyl mä juurikasvuu vähä vaalentelin ja sillo tällö vaalensin koko pään mut ei mitään isoa muutosta tapahtunu päässä.

Tältä näytti mun hiukset vikan kerran ennen ku tein niille radikaalin muutoksen.

Ne oli ihanat. Ei yhtää keltaset, tasaväriset ja tosi hyvässä kunnossa. Jos nyt saisin päättää, en ois menny värjäämään niitä.
Mut noh, varmaan vieläkin haluaisin värjätä hiukset ellen sillo ois värjänny. Pakkohan sitä oli kokeilla. Mutta siihen itse värjäykseen...
Halusin mustat hiukset. Olin unelmoinu niistä vuosia ja sitten eräänä kauniina päivänä ysin syksyllä (puoliks kaverien painostuksesta) päätin et tänään värjään ne hiukset. No, eipä tullu iha mustia hiuksia:D








Olin ostanu liian punaseen taittavan ruskean sävyn. Tuli siis periaatteessa punaset hiukset. Mut oli ne ihan okei.

kiva kärsivä ilme->

Sitten tummensin hiuksia jonki ajan päästä. En tiiä kävikö ne ikinä ihan mustan sävyssä mut tummanruskeet hiukset mulla ainakin oli. 









Ja ei voi kyllä muuta sanoa, ku että ei mulle sovi tummat hiukset, ei sitten yhtään:D Mulla on nii kalpee iho ja sit vielä toi vaalee juuri kasvu... Näyttää valhetelematta siltä et kaljuuntuisin. Kattokaa ny.

Mut no ompahan nyt kokeiltu tummiakin hiuksia! Nytpähä tiiän etten enää erehdy värjäämään sellasia.

Ja suurin osa tuntemistani ihmisistä jotka on värjänny tummaks vaaleesta, on yleensä katunu sitä tai muuten vaa halunnu värjätä takas vaaleeks.
Vähä yli puolvuotta mä jaksoin itteeni katella tummanruskeilla hiuksilla. Sitte tulikin jo ikävä vaaleita ja lähti yli puolvuotta kestävä projekti, vaalennusoperaatio.

Ihan eka vaalennus oli koko päähän. Tuli ihan porkkanan oranssit, mut se sävytettii jollai harmaan sävyllä nii tuli sellaset vaaleenruskeen ja oranssin välimaaston väriset.
Sit alettii raidoilla vaalentaa muutaman kk jälkeen. Niiku ekasta kuvasta näkee nii aika isoja raitoja, melkeimpä palkkiraitoja.













Pikkuhiljaa ne siitä sit vaaleni. Parturissa aina siis vaalensin. Ne osaa hommansa ja niinku huomaatte, hiusten laatu pysy lähes täydellisenä. Ei uskois ku lähes mustan sävystä lähin liikkeelle.







Loppusuoralla hiukset näytti tältä. Melkeimpä harmaat.
En tykänny niistä ja menin melkee saman tie parturii ja sanoin kampaajalle tyylii "koko päähän vaalennus, kiitos". Halusin nii hirveesti vaa kunnon vaaleet hiukset.












Kampaamoissahan ne välttää sitä, että koko päähän läntätään värinpoistopläjäys. Ei ne oikeestaa tee sellasii ku hätätapauksissa.

Mulle sitte tehtii sellane hellävarainen värinpoisto ja lopputulos oli mieluinen. Pari päivää hiukset oli aika keltaset mut kyllä ne hopeeshampoon kaa siitä asettu.
Nyt en oo muuta ku vaalentanu juurikasvua. On ne tosta kuvasta kyl menny keltaseen/tummempaan päin, vois vaalentaa vähän lisää taas.
Ei kai siinä sitte muuta. En tiiä kiinnostaako ketää tää postaus ees mut teinpähä nyt kuitenki:D

12 kommenttia:

  1. Hehhe, vähä hyvä postaus! :D Ja ihan pakko sanoa "what did I say?". Tossa muute lukee kaks kertaa toi "parturissahan ne yrittää aina vältellä.."-juttu :D

    VastaaPoista
  2. Maija - kiitti=) haha, nii:D joo korjasin sen!

    VastaaPoista
  3. vois tehä itestäni tällasen, tulis varmaa pari vaihetta XD t netta!!!

    VastaaPoista
  4. Tosi kiva postaus!
    Sellanen sun tyylin historia-postaus ois kans tosi kiva =)

    VastaaPoista
  5. Mitä lukioo käyt? :)

    VastaaPoista
  6. kerranki järkevä postaus! muutakin ku asuja ja biletystä jesjes hyvä kiitos

    VastaaPoista
  7. Netta - mietin just tätä postausta tehdessä et tää ei kyl oo mitää verrattuna sun hiuksiin:DD

    Anonyymi - joo kiitti ehdotuksesta, laitan korvan taakse=)

    Anonyymi - sepän lukio

    Anonyymi - kiva jos kelpas:D

    VastaaPoista
  8. millä kampaajalla kävit/käyt värjää/leikkauttaa sun hiuksia? ja mikä on sen kampaajan nimi joka on sun huiksia operoinut?:D muutettiin just parikuukautta sitten jyväskylään ja samalla tuli sitten kampaajan vihtokin tietenkin!xd

    VastaaPoista
  9. HEI ANNNNA haluan kuulla sun laulua, tee joku laulupostaus! oon kuullu et oot iha sairaan hyvä laulu ja haluun kuulla!

    VastaaPoista
  10. Anonyymi - kävin Palokassa yhes kampaamos, mut se mun parturi sielt jäi äitiyslomalle:/ enkä muista nimee! mutt jos jtn kampaamo vinkkejä haluut nii esim galleria on hyvä. sijaitsee keskustas

    Anonyymi - :D pitää ehkä joskus tehä jos uskallan:)

    VastaaPoista
  11. Mäki oon kuullu et sulla on hyvä ääni! Ois tosi kiva kyllä joku lauluvideo :) tai joku ääniraita? :D

    VastaaPoista
  12. Anonyymi - aijaa, hassua:D jep no katellaa, ehkä väsään joku päivä jonku videonpoikasenn:)

    VastaaPoista